Verdieping Vier verzorgde de branding van Tribe Gear.

Geschreven door Jordy.

Onze eerste opdracht was meteen een uitdagende klus, waarbij wij ons werkproces goed konden toetsen.

Onze opdrachtgever heeft de ambitie om een breed scala aan sportkleding te verkopen. Leidend hierbij was dat de sportkleding na eigen wens aan te passen is. Dit wil zeggen dat men op de website eigen shirtjes, broeken, hemden en andere sportartikelen kan samenstellen.

Hierbij zocht hij een passende merknaam, huisstijl en een logo. Aan de hand van een diepte-interview met de opdrachtgever, kwamen we tot de conclusie dat de belangrijkste pijlers van het merk “verbinding” en “energie” zijn.

Wat we samen hebben gecreëerd.

Logo

Huisstijl

Kleuren

Vanuit deze verbinding is de merknaam Tribe ontstaan. De Pay-off die daarbij hoort is “Gear-up”. Tribe vertaald zich naar een stam of groep, die een hoge mate van verbinding hebben, ook wel een hechte groep. De term Gear up refereert naar “het klaarmaken om iets te ondernemen, door je uitrusting aan te trekken”. Deze uitdrukking wordt gebruikt om energie te geven en aan te zetten tot actie.

In de vormgeving zochten we naar een visuele uiting die aansluit bij Tribe. Hier kwamen we al snel bij een totempaal, omdat dit als symbool staat voor een stam. Hij is anders bij iedere stam, maar het uiterlijk van de totempaal komt overeen. Vanuit deze gedachte is de vormgeving ontstaan.

Daarnaast was het een zoektocht om te komen tot een visuele uiting en huisstijl die elke sport overstijgt. Het merk moet zich niet laten beperken tot een bepaalde sport, waardoor het zich daaraan refereert. Het sportmerk moet uitgroeien tot één merk dat alle sporters verbindt.

Uiteindelijk is het een herkenbaar logo geworden dat past op ieder kledingstuk en dat ongeacht kleurencombinatie of grote herkenbaar is. Het logo van Tribe is voor een sporter wat een totempaal is voor een stam.

Bel ons

(+31) 6 578 823 64

E-mail

info@verdiepingvier.nl

© 2021 All rights reserved Verdieping Vier. Versterkt jouw merk.